היצירות "ההוצאה להורג ב-3 במאי 1808" 2 של גויה ו"ניצחון המוות" של פיטר ברויגל האב 3 היוו השראה לאורלי לעיסוק בנרטיב חברתי פוליטי. עבודות אלה, כמו העבודה "עמונה", תיעדו רגעים קונקרטיים בהיסטוריה מקומית והפכו לייצוגים איקוניים בולטים ביותר של "המלחמה" באשר היא. השימוש בעבודות אלה באזרחים רגילים ולא בדמויות הרואיות, גדולות מן החיים, הופך את גילויי הגבורה לאנושיים יותר. היצירה "עמונה" מזכירה גם את יצירת המופת ה"גרניקה" של פיקאסו מ-1937 המתארת את זוועות מלחמת האזרחים בספרד. נדמה כי "עמונה" היא הגרניקה הישראלית ומטרתה להאיר בפני העולם מה ישראל מוכנה לשלם עבור השלום. אי-השימוש בכלי נשק, על אף מלחמת האחים, בולט בשתי העבודות. בציורים מוצגים אירועים חיים שהוקפאו לרגע והן מעוררות את תחושות הכאב והסבל המשותפות לכל המלחמות. גם כאן מתוארים רק אזרחים פשוטים וכל דמות בציור נושאת עמה משמעות סמלית.